Maandag 24 maart blijf ik vanwege een griepje thuis. Adri gaat weer naar Woubrugge.
Kofferdek
Het randje van het kofferdek wordt geschaafd en weer mooi rond gefreesd.
Bank op het achterdek
De bank boven de bakskisten op het achterdek wordt weggesloopt. De reling en de schansborden achter worden ook gedemonteerd zodat wij makkelijker op de boot kunnen stappen en beter bij de bakskisten kunnen. Bovendien moeten de schansborden mee naar huis. Wij ontdekken dat de bevestiging van de davits op het achterdek wat te lijden heeft gehad van het vocht. Besloten wordt om de davits te demonteren en opnieuw te bevestigen met een rvs onderplaat. De vulplug voor de dieseltank in het achterdek heeft nooit goed in het dek gezeten. Langs de vulopening liep het regenwater in de ondergelegen bakskist. De pijp wordt onder het dek doorgeslepen. Waarschijnlijk komt er een flexibel stukje slang tussen zodat de vulopening rechter in het dek kan komen. In de bakskist wordt het tussenschot, waar vroeger de gasfles achter stond, verlaagd om meer praktische ruimte in de bakskist te creĆ«ren. Adri voorziet de bakskisten deze week van een nieuwe laag ‘Hammerite’.



Salonopbouw
Deze week worden er reparaties aan de salonopbouw uitgevoerd. Openstaande naadjes worden ingezaagd. Daarna voorzien van een vullatje. Bij de voorste raamopeningen wordt een paslat van teak ingelijmd. De schroefgaatjes worden met epoxy opgevuld. Alle raamopeningen worden afgeplakt zodat het schuurstof en zaagsel niet meer zo makkelijk naar binnen kan. De hele salon wordt geschuurd.


Bank op het achterdek
De rugleuning van de nieuwe bank loopt mee met de ronding van het achterdek. De rugleuning van de bank wordt in de werkplaats gebogen en verlijmd. Bij het opstellen van de rug van de bank op het achterdek vinden wij hem vrij hoog en lomp. Daarom wordt hij in hoogte wat aangepast. De zijkanten worden voorzien van een stapsgewijze verlaging in een golfbeweging.


Verschansing
Aan beide kanten zit er een deurtje in de verschansing. Doordat de u-bank meer naar voren komt kunnen de deurtjes in de verschansing niet meer naar binnen open zwaaien. Peter zaagt de deurtjes verticaal door midden, zet er een lat met scharnier op en zorgt ervoor dat ze kunnen opvouwen. Daardoor kunnen wij ze in de toekomst blijven gebruiken voor de loopplank e.d.
Dashboard en electra
Het dashboard wordt gedemonteerd. De sensoren voor de diepte- en snelheidsmeter worden aangebracht in de romp. De accu’s worden doorgemeten. Wij hebben het accupakket in 2011 vervangen. Twee accu’s werken niet naar behoren. De leverancier komt ze ophalen om te controleren.