Maandag 14 april 2014
Bank op het achterdek
De tentbeugels die vrijdag met veel moeite zijn opgezet staan na het weekend nog overeind. Ik zet ze op de foto voor ze neergehaald worden om te worden weggebracht naar de metaalbewerker.


Adri is samen met Peter bezig geweest met de bank op het achterdek. Ze hebben stroken gezaagd van platen teak en deze vastgelijmd. De tweede bak wordt pas gemaakt. De hoeken worden pas gemaakt. Teak deklatten worden pas gemaakt en gelijmd.
Deksels en de onderborden van de kussens voor de bank worden gemaakt. Tussenstijlen waar de kleppen van de bank op rusten worden gezaagd van essen hout. Als laatste wordt het achterdek, ter bescherming, afgeplakt. De dekluiken worden in de werkplaats gerepareerd. Het verrotte waterhechthout wordt vervangen door massieve teak latten.
Klusjes
De randen van de dekluiken zet ik nog een tweedemaal in de Hammerite. Ik heb stucloper gelegd in de gangboorden en dit vastgezet met ducktape.

Straks als de epoxy wordt gesmeerd zal dit ons tegen vlekken in het teak beschermen. Om mij niet onledig te houden begin ik met het poetsen van het chroom. Later in de week help ik met het schuren van de salonopbouw, stofzuigen, schoonmaken en schuur ik de onderzijde van de reling.
Boris heeft nog wat aan de elektra gesleuteld. De accu’s worden weer teruggeplaatst en ingebouwd. De ramen rond de stuurstand worden gedemonteerd en opgeslagen op het bed. De stuurboord ruitenwisser wordt gedemonteerd om te repareren.
De gaatjes in de opbouw worden gevuld met teakproppen en/of variopox. De half ronde kitnaden tussen dek en opbouw worden verwijderd. Deze worden afgevuld met zwarte epoxy. De salon wordt opnieuw geschuurd. Daarna afgenomen met oplosser en nog een keer nagelopen om er voor te zorgen dat er geen schuurkringen en strepen meer inzitten.
Kofferdek wordt afgeplakt. Boris zet samen met Peter op vrijdag de salon en de bank achter in de inpregneer.
Fred heeft proppen in de reling gemaakt waar gaten zaten van schroeven e.d. Scharnieren van de stuurstand verwijderd.
