Donderdag 6 augustus
De ‘Wemeldingse koorts’ is nog niet uitgeziekt helaas. De symptomen openbaren zich ook vandaag. Maar als het goed is gaat de monteur van Van de Rest aan het werk en hoef ik alleen maar een bakkie koffie te verzorgen en kan de rest van de tijd nog even toegeven aan de malaise. Vanaf ons achterdek houden wij de kade waar de zaak van “Van de Rest” is gelokaliseerd in het oog. Om tien uur is er echter nog niemand te zien. Ruim voor elven zien wij de koerier zijn pakketje afleveren. Om half twaalf is Adri het wachten zat, “Na tienen” is een rekbaar begrip. Maar de rek is er bij ons een beetje uit.

De assistente verklaart dat de pomp net vijf minuten geleden binnen is gekomen (ze loog dat ze barste) en dat de monteur nog even bij de kraan aan het helpen is en dan naar ons toe komt.
Half twee is er nog niemand bij ons en Adri gaat opnieuw de kade op om te informeren waar de monteur blijft. Hij treft er de tanige, donker getinte Zeeuw Willem aan die juist bij de kraan vandaan komt en benieuwd was naar zijn volgende klus. “Dan moet ik dus bij u wezen”, reageert hij ad rem. Met zijn bakfiets en de twee twee nieuwe waterpompen komt hij Adri achterna. De baas is naar Goes om de V-snaren te halen horen wij van hem, die kan ieder moment weer terug zijn. We zijn stomverbaasd (zacht en lief uitgedrukt). Adri is wel vier keer bij ze langs geweest en vanaf het begin heeft hij het over de nieuwe v-snaren gehad. Hij had ze zelf opgemeten en de maat doorgegeven. De V-snaren moesten toch los voor de montage van de waterpompen dus konden dan eenvoudig worden vervangen. We gaan weer terug naar de oorspronkelijke driehoeksopstelling. Elke maand nieuwe v-snaren wordt ons te gortig. De monteur probeert voordat hij de waterpompen ging monteren de nieuwe v-snaren te plaatsen. Het verbaasde ons niet, gezien onze ervaring met de firma Van de Rest, dat de snaren niet pasten. De maat kwam niet overeen met wat Adri had doorgegeven en verschilde dusdanig dat het niet kon worden afgesteld op de motor. De monteur nam zelf ook nog even de maat op en kwam met dezelfde afmeting als Adri vanaf het begin had doorgegeven. Hij nam telefonisch contact op met de leverancier in Goes en die hadden de goede v-snaren nog in het magazijn alleen ze hadden er maar twee in plaats van vier (twee per motor). Deze zijn op de stuurboord gezet. Voor de snaren van de bakboord motor moest nog even een stevig gesprekje worden gevoerd. Uiteindelijke zijn er afspraken gemaakt dat deze morgenochtend tijdig aanwezig zullen zijn. We zullen zien………..