Dinsdag 11 juni 2013
Opnieuw een zonnige dag vandaag. Adri heeft zijn werkoverall aangetrokken en is de motorruimte ingedoken. In de wierpot zit een klein klontje klei maar verder geen blokkering. De stuurboord uitlaat geeft nu echter weer helemaal geen water. Adri besluit om toch maar de impeller te controleren want hij vermoedt dat er een stuk is afgeslagen en misschien de waterdoorlaat blokkeert. Hij maakt het impellerhuis open en kan dan niet meer verder, hij heeft hulp nodig. De havenmeester wordt geraadpleegd en deze belooft even langs te komen. Hij heeft ook nog een plaatsje in de jachthaven vrij. Op één motor verhuizen wij naar de jachthaven. Deze plaats staat ons veel meer aan. Vlak bij het toegangshek vinden wij een plekje met stroom en drinkwater voorhanden. Heerlijk rustig en tot laat in de avond zon. Ik laat het bijbootje achter de boot zakken en ga met een emmer sop de bakboordzijde van onze boot schoonmaken. Hier waren wij voor onze reis nog niet aan toegekomen. De waterlijn is helemaal vergeeld. Daar hebben wij een speciale ontkalker voor die ik met een spons opbreng. Even 5 minuten laten intrekken en de gele aanslag spoel je zo weg. Het water is rustig, geen hinderlijke golfslag dus ik kan lekker doorwerken. Aan het einde van de dag ligt de bakboordzijde weer te spiegelen in het water.
De havenmeester komt ‘s middags langs. Ondanks zijn forse Duitse postuur duikt hij soepeltjes de motorruimte in. Hij zegt dat de impeller niet het probleem is maar dat er niet voldoende vacuüm is om het water door te voeren. Hij keert het deksel van de waterpomp en het water spuit weer uit de uitlaat. Probleem opgelost. Hoe bestaat het. Duitse grundligkeit zullen we maar zeggen.

Afbeelding van het poetswerk aan de Super van Craft
Je moet er wel even wat voor doen maar het resultaat is er ook naar

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *