Woensdag 8 juli 2015
Met het wakker worden vanmorgen hoorden wij de regen al vrolijk op het salondak spetteren. Het was al lekker opgefrist na al die hitte van de afgelopen dagen.
De wifi-hotspot van de haven is niet geweldig. Het internet is erg langzaam en onbetrouwbaar. Het versturen en ontvangen van e-mail is niet mogelijk. Daarom hebben wij voor nood een pre-paid datacard van Proximus gekocht in Antwerpen. Hier stond 750 Mb op maar hij was vanmorgen niet meer te gebruiken. Waarschijnlijk was de data op maar wij hadden daar geen melding van doorgekregen. Adri is op de fiets op zoek gegaan naar een Proximus winkel in Gent om zijn datacard weer op te waarderen. Ettelijke uren later kwam hij weer retour. Het blijkt een heel ingewikkeld iets te zijn wat hij wilde. Eerst werd er gezegd dat Adri een Proximus account moest hebben om op te waarderen. Toen bleek dat dit niet mogelijk was voor buitenlanders. Toen kon de kaart in de winkel met cash worden opgewaardeerd. Maar Adri wilde wel weten waar en wanneer hij de card kon opladen. Dat was een hele moeilijke vraag voor de mensen in de winkel en later ook voor de servicedesk aan de telefoon. Aan het einde van de dag bleek dat er een app geïnstalleerd moest worden en middels deze app kun je het gebruik nazien en eventueel het data tegoed aanvullen. Het heeft heel veel telefoontjes en frustratie gekost om dat voor elkaar te krijgen. Ter compensatie kregen we 3 Gb data.
Ik had de boot met behulp van de regen schoongemaakt. Buren helpen aanmeren en de putsemmer uitgeleend aan iemand die een landschildpad van de verdrinkingsdood wilde redden. Helaas het is niet gelukt. ’s Avonds knapte het weer op. Nog even naar een grote supermarkt geweest. Het is een Carrefour. Het assortiment is redelijk. Alleen jammer dat er bijna geen verse melk te koop is.
